Thursday 6 November 2014

Kenapa kita Perlu Elak Mengambil Garam Biasa?


 Garam Biasa vs Garam Buluh
benefits, bamboo salt, garam buluh, Hai-O Mineral Coffee, marine essence beauty bar, bvsm, bio velocity sleep mate, sabun garambuluh,

Garam adalah salah satu bahan perasa yang selalu digunakan di dalam masakan. Ia boleh menyedapkan makanan serta sebagai pengawet semulajadi.

Dari sudut kesihatan, garam diambil di dalam kuantiti yang sedikit mampu menstabilkan tekanan darah dan membantu fungsi sistem saraf dan otot dengan baik( mengurangkan masalah kekejangan otot).
Garam yang diambil di dalam kuantiti yang banyak meningkatkan risiko mendapat strok dan penyakit kardivaskular. Oleh itu, pengambilan perlu dihadkan kepada 5 gram garam sehari (sumber WHO).

Kenapa ini berlaku?


Ini adalah kerana garam biasa yang kita selalu ambil hanyalah garam yang berasa masin tanpa manfaat untuk kesihatan.


Ia telah 'dicuci' dan dikenali dengan nama kimia sodium klorida. 
Semasa proses penghasilan garam, garam yang diproses dari laut telah hilang kandungan mineral yang penting dan warna putih yang terhasil adalah daripada proses pelunturan. Ia perlu dielakkan kerana bahan peluntur klorin yang berbahaya kepada kesihatan.

Jadi, bagaimana untuk mendapatkan garam yang mengandungi semua khasiat mineral untuk tubuh badan dan tidak berbahaya kepada kesihatan?


Apakah alternatif kepada garam yang sesuai untuk kegunaan harian kita dan boleh memberikan manfaat kepada kesihatan?


• Sebenarnya kita perlukan garam tulen yang tinggi kandungan mineral dan tidak tercemar.
• kebanyakan garam tulen agak sukar diperolehi dan memerlukan orang yang pakar sahaja untuk mengambilnya.

• garam tulen hanya terdapat di beberapa tempat di seluruh dunia dan permintaan yang tinggi menyebabkan kos untuk mendapatkannya agak tinggi.


Namun, kini kita boleh mendapatkan garam yang khasiatnya hampir sama dengan garam tulen iaitu Garam Buluh yang mengandungi mineral baik untuk tubuh badan serta bebas dari bahan-bahan toksik.
benefits, bamboo salt, garam buluh, Hai-O Mineral Coffee, marine essence beauty bar, bvsm, bio velocity sleep mate, sabun garambuluh, garam

Buatlah pilihan yang bijak....

Anda mampu mengubahnya!

For more information about Bamboo Salt, contact...
 017-6599421
Sharing is caring!

Love
Radziah Radzi


No comments:

Post a Comment